Informacje
wtorek, 07 stycznia 2025
Ogłoszenie: Konkurs na stanowisko Dyrektora Żłobka Samorządowego w Myślenicach
Ogłoszenie o konkursie
BURMISTRZ MIASTA I GMINY MYŚLENICE
ogłasza konkurs na wolne stanowisko pracy
Dyrektora Żłobka Samorządowego w Myślenicach
1. WYMAGANIA NIEZBĘDNE:
1) wykształcenie wyższe i co najmniej 3 lata doświadczenia w pracy z dziećmi albo wykształcenie średnie lub średnie branżowe oraz 5 lat doświadczenia w pracy z dziećmi (preferowane kierunki: nauczyciel wychowania przedszkolnego, nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej, pedagogika opiekuńczo – wychowawcza lub pielęgniarstwo),
2) obywatelstwo polskie,
3) pełna zdolność do czynności prawnych i korzystanie z pełni praw publicznych,
4) niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
5) spełnienie warunków określonych w art. 18 ustawy z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 (t. j. Dz. U. z 2024 poz. 338 z późn. zm.). Dyrektorem żłobka może być osoba, która:
a) daje rękojmię należytego sprawowania opieki nad dziećmi,
b) nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie została jej zawieszona ani ograniczona,
c) wypełnienia obowiązek alimentacyjny, w przypadku gdy taki obowiązek został nałożony na podstawie tytułu wykonawczego pochodzącego lub zatwierdzonego przez sąd,
d) nie została skazana prawomocnym wyrokiem za przestępstwo umyślne oraz spełnia warunki z art. 15 ust 4 ustawy z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 (t. j. Dz. U. z 2024 poz. 338 z późn. zm.) tj. nie figuruje w bazie danych Rejestru Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym z dostępem ograniczonym lub nie została skazana prawomocnym wyrokiem za inne przestępstwa umyślne (osoba przed podjęciem zatrudnienia przedstawia zaświadczenie o niekaralności, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed rozpoczęciem pracy lub świadczenia usług w żłobku lub klubie dziecięcym),
6) znajomość przepisów prawa w zakresie niezbędnym dla wykonywania zadań na ww. stanowisku, w szczególności następujących aktów prawnych:
a. ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postepowania administracyjnego,
b. ustawy dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3,
c. ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym,
d. ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych,
e. ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych,
f. ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej,
g. przepisów bhp i ppoż,
7) znajomość obsługi komputera (pakiet Microsoft Office, Word, Excel) oraz innych urządzeń biurowych,
8) brak przeciwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na stanowisku kierowniczym.
2. WYMAGANIA DODATKOWE:
1) umiejętność dobrej organizacji pracy,
2) umiejętność kierowania zespołem osób,
3) odporność na stres,
4) dokładność i terminowość w wykonywaniu zadań,
5) samodzielność, systematyczność, kreatywność i zdolność analitycznego myślenia,
6) umiejętność efektywnej pracy w zespole,
7) rzetelność, odpowiedzialność, komunikatywność i wysoka kultura osobista.
3. ZAKRES PODSTAWOWYCH OBOWIĄZKÓW:
1) organizowanie i nadzór nad prawidłowym funkcjonowaniem żłobka,
2) kierowanie działalnością żłobka, reprezentowanie go na zewnątrz oraz realizacja zadań wynikających z obowiązujących przepisów prawa oraz statutu żłobka,
3) zapewnienie funkcjonowania adekwatnej, skutecznej i efektywnej kontroli zarządczej w żłobku,
4) zapewnienie dzieciom bezpieczeństwa i właściwej opieki pielęgnacyjnej, opiekuńczej z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb dziecka,
5) prowadzenie procesu rekrutacji do żłobka i związanej z tym dokumentacji,
6) uzupełniania niezbędnych informacji w rejestrze żłobków dotyczących Żłobka Samorządowego w Myślenicach,
7) zawieranie umów z rodzicami,
8) zatrudnianie i zwalnianie pracowników żłobka oraz dokonywanie wszystkich czynności wynikających z pełnienia funkcji pracodawcy,
9) prowadzenie gospodarki finansowej żłobka zgodnie z przepisami prawa,
10) zarządzanie powierzonym mieniem i sprawowanie nadzoru nad jego prawidłowym zabezpieczeniem,
11) sporządzanie sprawozdawczości wynikającej z przepisów prawa.
4. WARUNKI PRACY NA STANOWISKU:
1) podstawowe miejsce pracy: Żłobek Samorządowy w Myślenicach, Osiedle Tysiąclecia 18A, 32-400 Myślenice,
2) wynagrodzenie zgodnie z Zarządzeniem nr 223/2022 Burmistrza Miasta i Gminy Myślenice z dnia 16 września 2022 r. w sprawie zmiany określenia zasad wynagradzania kierowników jednostek organizacyjnych Gminy Myślenice,
3) pełny wymiar czasu pracy,
4) nie występują czynniki uciążliwe i szkodliwe.
5. WYMAGANE DOKUMENTY:
1) list motywacyjny,
2) kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie (tylko na druku będącym załącznikiem do ogłoszenia – zał. Nr 1),
3) koncepcja działania żłobka (w formie pisemnej) zawierająca opis m.in. proponowanego przez kandydata sposobu organizacji i zarządzania żłobkiem, z uwzględnieniem: warunków organizacyjno-finansowych, programu działania oraz planu pracy działania.
4) dokumenty poświadczające wykształcenie (kserokopie: świadectw, dyplomów lub zaświadczeń),
5) kserokopie świadectw pracy, w przypadku trwającego zatrudnienia – zaświadczenie o zatrudnieniu zawierające okres zatrudnienia i zajmowane stanowisko,
6) inne dokumenty potwierdzające kwalifikacje i umiejętności (kserokopie zaświadczeń o ukończonych kursach, szkoleniach, referencje, itp.),
7) własnoręcznie podpisane oświadczenia stanowiące załączniki do ogłoszenia o konkursie (tylko na drukach będących załącznikiem do ogłoszenia – zał. Nr 2-5).
6. TERMIN, SPOSÓB I MIEJSCE SKŁADANIA DOKUMENTÓW:
1) termin składania: do dnia 30 stycznia 2025 r.,
2) sposób i miejsce składania: w zamkniętej kopercie z dopiskiem: „Nabór – Dyrektor Żłobka Samorządowego w Myślenicach” w godzinach pracy urzędu (Dziennik Podawczy) lub listownie na adres: Urząd Miasta i Gminy Myślenice, ul. Rynek 8/9, 32-400 Myślenice,
3) w przypadku przesłania przez kandydata dokumentów pocztą, za datę doręczenia do Urzędu Miasta i Gminy Myślenice uważa się datę wpływu na dziennik podawczy UMiG w Myślenicach,
4) zgłoszenia kandydatów złożone po terminie, w inny sposób niż określony w ogłoszeniu lub bez kompletu wymaganych dokumentów, nie będą brane pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym,
5) dopuszcza się składanie ofert w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP (z elektronicznymi kopiami dokumentów wymaganych jako załącznik do oferty),
6) kandydaci proszeni są o podanie kontaktu telefonicznego.
7. PRZEWIDYWANY TERMIN ROZPATRZENIA WNIOSKÓW
1. Wnioski zostaną rozpatrzone przez Komisję konkursową w terminie 7 dni roboczych od upływu terminu składania ofert.
2. Wszelkich informacji o konkursie udziela Pan Robert Pitala – Sekretarz Gminy Myślenice.
8. INFORMACJE DODATKOWE:
1) w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Żłobku Samorządowym w Myślenicach, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wyniósł poniżej 6%;
2) w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Miasta i Gminy Myślenice, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wyniósł powyżej 6%;
3) na danym stanowisku pracy może zostać zatrudniona osoba niepełnosprawna o niepełnosprawności pozwalającej na pełne wykonywanie obowiązków służbowych. Budynek piętrowy nie jest przystosowany architektonicznie do funkcjonowania osób niepełnosprawnych ruchowo. Brak wind;
4) nabór na wolne stanowisko odbędzie się w II etapach: I etap polega na analizie formalnej dokumentów, II etap będzie stanowiła rozmowa kwalifikacyjna;
5) kandydaci, którzy spełnili wymagania formalne i zakwalifikowali się do postępowania sprawdzającego zostaną powiadomieni indywidualnie o terminie, miejscu i czasie przeprowadzenia oceny/weryfikacji końcowej przez Komisję konkursową;
6) informacja o wynikach naboru zostanie upowszechniona na tablicy informacyjnej w budynku Urzędu Miasta i Gminy Myślenice oraz w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy i Gminy Myślenice;
7) dokumenty aplikacyjne powinny być podpisane przez kandydata, a w przypadku składanych kserokopii, odpisów itp. uwierzytelnione poprzez złożenie podpisu na dokumencie, dokumenty aplikacyjne powinny być ponumerowane i uwidocznione w wykazie złożonych dokumentów z podaniem numeru strony;
8) złożonych dokumentów Urząd Miasta i Gminy Myślenice nie zwraca.
Po upływie 3 miesięcy od zakończenia procesu rekrutacyjnego aplikacje wysłane w odpowiedzi na nabór zostaną komisyjnie zniszczone;
9) planowany termin zatrudnienia: 1 marca 2025 roku;
10) organizator konkursu zastrzega sobie możliwość unieważnienia konkursu bez podania przyczyny.
Data ogłoszenia: 3 styczeń 2025 r.
1. Kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie.
2. Oświadczenie kandydata ubiegającego się o zatrudnienie dotyczące spełniania wymagań do zatrudnienia.
4. Oświadczenie osoby ubiegającej się o zatrudnienie.